خواص ماهی سالمون

خواص ماهی سالمون

ماهی های زیادی در دریا وجود دارند ، اما در بین انواع ماهی ها ، ماهی سالمون دارای رنگ و طعم مشخصی است که آن را از بقیه جدا می کند.ماهی مدتهاست که یک ماده غذایی حاوی سلامتی محسوب می شود ، اما ماهی سالمون فوق العاده مغذی است.خوردن ماهی سالمون خواص و فواید سلامتی بسیاری دارد.

سلامت قلب را پشتیبانی می کند

متخصصان قلب توصیه می کنند برای سلامتی قلب دو بار در هفته از ماهی سالمون استفاده کنید.به نظر می رسد افرادی که به طور منظم ماهی می خورند از بیماری قلبی عروقی محافظت می شوند.چربی های امگا 3 به جلوگیری از لخته شدن خون در سکته مغزی کمک کرده و التهاب را کاهش می دهد.ماهی سالمون همچنین منبع خوبی از پتاسیم است که باعث کاهش فشار خون می شود.

خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد

تن ماهی سالمون منبع مهمی از ویتامین D و کلسیم ( دو ماده مغذی اساسی برای ایجاد استخوان) است.تحقیقات نشان می دهند که ویتامین D در ماهی سالمون می تواند تأثیرات مثبتی بر سلامت استخوان انسان داشته باشد.برای خرید تن ماهی سالمون بصورت عمده و با قیمت مناسب با مرکز پخش تن ماهی ارتباط برقرار کنید.

فواید ماهی سالمون برای زنان باردار

بارداری سالم را ترویج می کند

امگا 3 موجود در ماهی سالمون ، به شدت با رشد مغز جنین و سیستم عصبی همراه است.نشان داده شده است که دریافت ناکافی امگا 3 در دوران بارداری و شیردهی ، مانع از رشد مغز نوزادان می شود.

ممکن است به پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک کند

برخی تحقیقات حاکی از آن است که امگا 3 پتانسیل محافظت در برابر بیماری آلزایمر را دارد.ماهی آزاد رنگ نارنجی خود را مدیون آنتی اکسیدان ، آستاگزانتین است.آستاگزانتین یک کاروتنوئید با خاصیت محافظت کننده عصبی است که به نظر می رسد در رابطه با کاهش سرعت پیری مغز کار می کند.

دیگر فواید سلامتی ماهی سالمون

فواید سلامتی ماهی سالمون

  • وقتی ماهی سالمون می خورید احساس انرژی بیشتری می کنید.
  • اگر هر روز سالمون بخورید ممکن است وزن کم کنید.
  • اگر ماهی سالمون را در رژیم غذایی خود بگنجانید ، می توانید سطح کلسترول خود را بهبود ببخشید.
  • ماهی سالمون یکی از غذاهای عالی برای سلامت پوست و مو است.

ماهی سالمون را میتوان بصورت تازه ، منجمد و یا کنسرو خریداری کرد.هنگام خرید ماهی سالمون کنسرو شده از عمده فروشی تن ماهی ، مراقب بسته بندی های شکسته باشید.قوطی کنسرو باید سالم و محکم باشد و هیچ تورفتگی و یا خمشی نداشته باشد.

ماهی سالمون را بعد از خرید روی یخ یا درون یخچال یا فریزر نگه دارید.اگر قصد ندارید در طی 2 روز از ماهی سالمون تازه استفاده کنید ، آنها را بسته بندی کرده و منجمد کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *