ماهی برای مغز مفید است

ماهی برای مغز مفید است

همه شنیده اند که خوردن ماهی برای مغز مفید است.آخرین باری که برای صرف شام ماهی خوردید را به خاطر می آورید؟مطالعات اخیر نشان می دهد که اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه موجود در برخی از انواع ماهی ها ممکن است سلامت و عملکرد کلی مغز شما را بهبود بخشد.

ماهی ، غذایی با ارزش غذایی عالی ، تأمین کننده پروتئین با کیفیت بالا و انواع مختلفی از ویتامین ها و مواد معدنی ، از جمله ویتامین های A و D ، فسفر ، منیزیم ، سلنیوم و ید است.تحقیقات اخیر نشان می دهد که ماهی چیزی فراتر از یک منبع جایگزین پروتئین حیوانی است.روغن ماهی موجود در ماهی ها ، نوعی چربی است که برای رشد طبیعی مغز در نوزادان حیاتی است.بدون مقادیر کافی از این اسیدهای چرب ، رشد طبیعی مغز اتفاق نمی افتد.

تاثیر ماهی بر سلامت مغز

بدن انسان به طور طبیعی نمی تواند امگا 3 تولید کند ، اما با این وجود آنها برای یک بدن سالم ، به امگا 3 از خارج مورد نیاز هستند.اگرچه مدتهاست که ارتباط بین امگا 3 و سلامت قلب شناخته شده است ، اما چندین مطالعه جدید حتی شواهد بیشتری را در مورد فواید ماهیان برای سلامتی کل بدن و البته مغز ارائه می دهد.

ماهی به دلیل رشته های طولانی اسیدهای چرب امگا 3 غیر اشباع ضروری (معروف به “امگا 3”) ، به عنوان “غذای مغز” کم کالری و دارای پروتئین بالا شهرت دارد.

خوردن ماهی فقط یک یا دو بار در هفته می تواند برای استفاده از مزایای آن کافی باشد.ماهی هایی مانند ماهی تن ، ساردین و هلیبوت نیز حاوی مقادیر بالایی امگا 3 هستند.

برای خرید عمده تن ماهی با قیمت مناسب با کارخانه تولید تن ماهی در اصفهان ارتباط برقرار کنید.

کاهش خطر آلزایمر

محققان دریافتند افرادی که ماهی پخته یا کبابی می خورند ، مغز بزرگتر و سلولهای بزرگتری در نواحی مغز دارند که مسئول حافظه و یادگیری هستند.دانشمندان معتقدند که حجم بیشتر مغز می تواند به کاهش خطر  بیماری آلزایمر کمک کند.

ماهی و سلامتی مغز انسان

رشد مغز را تقویت کنید

امگا 3 موجود در ماهی قزل آلا و سایر ماهی ها برای کودکان ضروری است ، زیرا در رشد مغز نقش دارد.برخی از افراد نگران جیوه یا سایر آلاینده های موجود در غذاهای دریایی هستند.با این حال ، مزایای خوردن ماهی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم معمولاً بیشتر از خطرات احتمالی قرار گرفتن در معرض آلاینده ها است.

کاهش سکته مغزی

راه دیگری که ماهی به سلامت مغز شما کمک می کند ، کاهش خطر سکته مغزی است.طبق تحقیقات ، محتوای بالای اسید چرب امگا 3 در ماهی ، به کاهش خطر سکته در افراد کمک می کند.

باعث افزایش تمرکز و توجه می شود

همچنین نشان داده شده است که ماهی به نوبه خود به بهبود تمرکز و توجه کمک می کند.طبق مطالعات منتشر شده دانش آموزانی با سن بین 14 تا 15 سال که ماهی های چرب را بیش از گوشت های دیگر مصرف می کنند ، تمرکز بالاتری دارند و در مقایسه با افرادی که کمتر ماهی مصرف می کنند ، می توانند توجه بیشتری داشته باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه سایر مقالات کارخانه تولید تن ماهی را دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *